tillbaka igen

Nu var det ett tag sen jag skrev, det beror i första hand på skolstress men även på det faktum att jag inte haft någon inspiration att skriva.

InneboendeMarion har flyttat hem till Ö-vik nu och det är lite tomt. Men jag har iallafall fått tillbaka mitt lilla "kontor" och slipper jobba i sängen el. soffan med skolan och allt annat. Hemtentan i etik som jag har haft ågren för är avklarad. Inte för att jag vet om jag jag klarar den, men jag har iallafall lämnat in den. Med tio minuters marginal. I'm living on the edge. Brorsan har fyllt 21 (fastän han inte har någon riktigt födelsedag, skottårsunge). När han var liten brukade mina kompisar retas lite med mej och säga att han bara var ett år fast han var fyra å sånt å jag blev så sur. Don't mess with my brother.

Det var stallet idag. JAG RED SOM EN GUD! Jag är så vansinnigt stolt över mej själv. Höll nästan på att börja grina (blev så rörd och glad, inte ledsen) när jag insåg att hästen går i form i alla gångarter, fullständigt balanserad, jag bara sitter, följer med och ger småsmå signaler till hästen och den bara GÖR det och galoppen blir så vacker så vacker. Det var fan helt otroligt, Min ridlärare blev  mycket imponerad. Så mycket beröm har jag sällan varit med om att få. TACK KINGEN för den upplevelsen. Nu vet jag att jag har det inom mig. Jag kommer att bli en bra ryttare. 

Imorrn tror jag att jag ska lura mor med ut till Ikea. Vill köpa ett nytt databord som är svart och utan det fula märket som mitt har. Det kostar bara 200 pix och matchar Henriks och resten av vardagsrummet. Annat man kan titta på är ju blommor på plantagen, HOHO! 30% på orkidéer om jag inte minns fel. Mmm, dit blir det. Om Henrik orkar hänga på blir det Cervera också, vi har ett presentkort där som vi fått i förlovningspresent. På det viset är det särskilt mysigt med en kock. Det är helt ok att köpa saker till köket ;) 

Skolan börjar halv tio imorgon. Helt lagom. Och bara en timmes lektion. Vi ska ta kapillärprov. Jag bör läsa på lite, men om jag ögnar lite nu kan jag läsa imorgon bitti innan jag åker iväg.

Selma, gullet, har klämt ner sig mellan mej och kuddarna i soffan. Nu ligger hon och sover/vilar med nosen under svanstippen som en räv. Hon är det underbaraste jag haft i min "ägo" någonsin. Jag vill bara hålla om henne å pussa på henne. Tyvärr är det inte riktigt hennes grej och hon brukar kräla sig ur mina grepp ganska omgående.

Nu natta! Vi hörs! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0