söndag kväll igen.

Fast för min del gör det inte så mycket. Jo, en sak stör mej. Att Henrik jobbar så mycket på vardagarna. Själv har jag det ganska lugnt. Ganska lagom med skola, man kan stanna hemma om det kniper. Lite extrajobb ibland. Hästarna på tisdagar. Tar en sak i taget, därför är det inte så stor skillnad i stressnivå mellan helg och vardag. Det tycker jag är bra.

Vi har nyss åkt skridskor Henrik och jag. Först var jag skitsur och ville inte alls. Knöt på mej skridskorna iallafall när jag kom dit. Kändes ju dumt att låta bli när man ändå knatat till isplanen. I början var det bara skit. Sen ville jag pröva med klubba och puck och då blev det helt plötsligt mycket roligare! Kändes som om åkningen fick en poäng (jag hatar att göra saker utan syfte, finns det ingen mening kan man lika gärna låta bli anser jag). Dessutom blev det lättare att åka när man fick annat att koncentrera sig på att än att man ev. kan ramla å slå sig. Jag vill nu ha en egen klubba eftersom Henriks är ställd åt fel håll (han är vänsterhänt) och då kan man ju även spela lite med varann. Jag är iofs sämst, men ändå! Det är iallafall sjukt mycket roligare med hockey än med fotboll...

Kära katten har varit helt galen idag när vi lekte med henne Marion och jag. Hon for runt här, gjorde kullerbyttor i soffan och gud vet vad.. det var länge sen jag såg henne så i gasen. Egentligen skulle hon behöva sällskap av nån liten kattunge som hon kunde leka av sig med. Hon har så mycket överskottsenergi. Balkongen fungerar bra för hennes psykiska stimulans, men det är det där fysiska hon behöver få utlopp för. Haken är väl att det nog skulle bli ett jävla liv om nätterna med en kisse till. Dumt att jag inte skaffade två på en gång. Då hade det inte varit nåt problem nu.

Imorgon ska vi öva på att borsta tänderna, mata varann, bädda och sånt där. Känns som att jag lika gärna skulle kunna gå till jobbet. Det är ju samma sysslor fast för pengar.

Nu fryser jag lite, ska ta en dusch.

Godnatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0